Anxietatea este unul dintre motivele pentru care nu reusim sa dormim si sa ne odihnim!

Somnul este vital pentru noi şi fără el organismul nu ar putea să se regenereze adecvat. Toate organele noastre se regenerează pe timpul nopţii, îşi iau energia de care au nevoie pentru a doua zi.

Somnul este vital pentru noi şi fără el organismul nu ar putea să se regenereze adecvat. Toate organele noastre se regenerează pe timpul nopţii, îşi iau energia de care au nevoie pentru a doua zi.

În ultimii ani toţi mai mulţi oameni şi tot mai tineri, se plâng de faptul că nu mai reuşesc să se odihnească cum trebuie, că se trezesc dimineaţa obosiţi şi că nu se mai pot concentra din cauza acestui lucru. Lipsa de somn duce, în timp, la degenerarea celulelor corpului. Un min de 6 ore pe noapte este limita de jos a organismului, ideal ar fi 8-9 ore. Bineînţeles că acest lucru diferă de la om la om însă, după studii de mulţi ani, s-a ajuns la concluzia că aceste şase ore sunt absolut necesare pentru vitalitate şi sănătatea organismului. 

Există mai multe cauza pentru care nu ne putem odihni noaptea

1. Insomnii cauzate de anxietate – prea multe gânduri

Anxietatea este o emoţie fundamentală, o stare accentuată de nelinişte (fie că aşteptăm să se întâmple ceva rău, că avem un examen şi nu ştim cum să trecem de el, că nu ne simţim în siguranţă etc). Anxietatea are şi ea anumite nivele de intensitate, dacă putem să spunem aşa, unii sunt anxioşi din fire, unii doar în anumite probleme sau la unele persoane poate să devină o adevărată problemă când devine patologică.

Problema cu anxietatea este că nu te lasă să dormi sau să adormi, îţi dereglează ritmul somnului şi cu cât eşti mai obosit, cu atât organismul tău se relaxează mai puţin, cu atât creşte nivel de estrogen la femei şi îţi dereglează nivelul de progesteron, cu atât mai mult de simţi copleşit de fiecare zi.

Ca şi remedii naturale exista mai multe plante care ne pot ajuta să scăpăm de anxietate şi să ne ajute organismul să se relaxeze, să treacă informaţiile mai uşor pe lângă noi, să nu mai luăm totul atât de în serios, să mai „uităm” de grijile noastre:

O metodă complet naturală este folosirea uleiurilor esenţiale care aduc o stare de linişte şi calm.

Ulei de tămâie – linişteşte organismul în stările de anxietate, ne ajuta sa avem sentimente de pace, relaxare, satisfacție și bunăstare generală.

Uleiul de lavandă difuzat seara, în camera în care dormi, timp de 1-2 ore, te ajuta să te linişteşti. De asemenea dacă foloseşti 3-4 picături în crema ta de corp, de după dus, ajuta organismul să se linisteasca. Unele persoane isi pun 2-3 picaturi pe perna.

Amestecul de uleiuri esenţiale Cheer – te ajuta să treci peste anxietate prin schimbarea stării de spirit: să fii mai vesel, mai optimist.

Uleiul esenţial de cedru ajuta la o atmosferă relaxantă, are o aromă de pământ care evoca sentimente de bunăstare şi vitalitate.

2. Prea mult stress, prea multe munca, supraîncărcarea din timpul zilei – oboseala cronică. 

Când organismul nostru nu mai poate „să ducă” tot ce i se dă, el se degradează şi se adânceşte într-o stare de oboseală cronică. Aceasta trebuie tratată neapărat şi nu este un lucru care se reglează în 2-3 zile. Organismul trebuie sa ajunga la liniste prima data si apoi sa se recupereze.

Cel mai important lucru este schimbarea obiceiurilor, mai puţină muncă, mai multe lucruri care te ajuta să te relaxezi. De multe ori un terapeut te poate ajuta cu diverse tehnici de relaxare.

Din remediile naturale care te pot ajuta sunt:

 Un ulei esenţial care calmează simţurile şi aduce un sentiment de linişte, Serenity. Acesta este un amestec de uleiuri esenţiale pure, extrase din plante care aduc linişte: flori de lavandă, lemn de cedru, frunze de lemn de Ho, floare de Ylang Ylang, frunză de mahomă, floare de muşeţel roman etc.

Ulei esenţial Balance care promovează liniștea în timp ce aduce armonie minții și corpului și echilibrează emoțiile. Acesta are în compoziţie un mix de plante care te ajuta să dormi liniştit, adânc: Ace de molid, frunze din lemn de Ho, rășină de tămâie, floare de vetrice (Tanacetum Vulgare), flori de mușețel albastru.

Oricare ar fi motivul pentru care nu putem dormi trebuie să înţelegem că acest lucru trebuie tratat repede, fără a lăsa să se accentueze simptomele. De asemenea un terapeut ne poate ajuta cu exerciţii practice şi cu o rutină sănătoasă înainte de somn.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *